![]() |
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής δημιουργεί πολύ τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και τοξική ρύπανση |
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Μελέτη από το Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας διαπίστωσε ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αυξάνονται δραματικά εάν χρησιμοποιείται ο άνθρακας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκπέμπουν επίσης πιο τοξικά απόβλητα από τα συμβατικά εργοστάσια αυτοκινήτων, λέει η έκθεση που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Industrial Energy.
Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα νόημα ύπαρξης, είπαν οι ερευνητές.
Μεγάλες οι επιπτώσεις
Η ομάδα εξέτασε τις επιπτώσεις του κύκλου ζωής των συμβατικών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Στην ουσία, θεωρούν πως η παραγωγή, η χρήση και το τέλος του κύκλου ζωής και διάλυσης ενός αυτοκινήτου επηρεάζει το περιβάλλον, εξηγεί ο συν-συγγραφέας καθηγητής Anders Hammer Stromman.
"Η φάση της παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων αποδείχθηκε σημαντικά πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον", ανέφερε η έκθεση, σε σύγκριση με το πώς γίνονται τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ .
Η ομάδα εξέτασε τις επιπτώσεις του κύκλου ζωής των συμβατικών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Στην ουσία, θεωρούν πως η παραγωγή, η χρήση και το τέλος του κύκλου ζωής και διάλυσης ενός αυτοκινήτου επηρεάζει το περιβάλλον, εξηγεί ο συν-συγγραφέας καθηγητής Anders Hammer Stromman.
"Η φάση της παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων αποδείχθηκε σημαντικά πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον", ανέφερε η έκθεση, σε σύγκριση με το πώς γίνονται τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ .
"Το δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων είναι περίπου διπλάσιο από αυτό των συμβατικών οχημάτων."
Επιπλέον, η παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων απαιτεί πολλά τοξικά μέταλλα όπως το νικέλιο, ο χαλκός και το αλουμίνιο.
Ως εκ τούτου, η επίδραση στην οξίνιση της ατμόσφαιρας είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη της συμβατικής παραγωγής αυτοκινήτων.
"Μεταξύ των άλλων επιπτώσεων που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα, λαμβάνονται υπόψη κατά την ανάλυση συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας για τις επιπτώσεις που σχετίζονται με την όξινη βροχή, τα αερομεταφερόμενα σωματίδια, η αιθαλομίχλη, η τοξικότητα για τον άνθρωπο, η τοξικότητα των οικοσυστημάτων και η εξάντληση των ορυκτών καυσίμων και ορυκτών πόρων, με συνέπεια χειρότερες επιδόσεις ή στο ίδιο επίπεδο με τα σύγχρονα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρά τις σχεδόν μηδενικές άμεσες εκπομπές κατά τη λειτουργία τους", σύμφωνα με τον καθηγητή Stromman.
«Αντιπαραγωγικές» προσπάθειες
Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τόσο επιβλαβής για το περιβάλλον, που αυτά τα αυτοκίνητα, τη στιγμή που μπαίνουν στο δρόμο, έχουν ήδη ρυπάνει σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον, αναφέρει η έκθεση.
Ωστόσο, αν τα αυτοκίνητα στη συνέχεια κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, που παράγεται από χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, θα μπορούσαν να προσφέρουν "τη δυνατότητα για σημαντικές μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την έκθεση σε εκπομπές καυσαερίων" με την πάροδο του χρόνου.
Ωστόσο, σε περιοχές όπου τα ορυκτά καύσιμα είναι οι κύριες πηγές ενέργειας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προσφέρουν οφέλη και ακόμη μπορεί να προκαλέσουν περισσότερο κακό, ανέφερε η έκθεση.
¨"Είναι αντιπαραγωγική η προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων σε περιοχές όπου η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κυρίως από λιγνίτη, άνθρακα ή ακόμη και βαρύ πετρέλαιο καύσης."
Ευρωπαϊκά οφέλη
Στην Ευρώπη, όπου η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται σε ένα βαθμό από διαφορετικούς τρόπους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προσφέρουν περιβαλλοντικά οφέλη σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη μελέτη.
"Τα ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται από το σημερινό Ευρωπαϊκό μεικτό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρουν 10% έως 24% μείωση,σε σχέση με τα συμβατικά ντιζελοκίνητα ή βενζινοκίνητα οχήματα, στο παγκόσμιο δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη."
Στην Ευρώπη, όπου η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται σε ένα βαθμό από διαφορετικούς τρόπους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προσφέρουν περιβαλλοντικά οφέλη σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη μελέτη.
"Τα ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται από το σημερινό Ευρωπαϊκό μεικτό σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρουν 10% έως 24% μείωση,σε σχέση με τα συμβατικά ντιζελοκίνητα ή βενζινοκίνητα οχήματα, στο παγκόσμιο δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη."
Αυτό, σύμφωνα με υπολογισμούς που έγιναν από ορισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
![]() |
Αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται σε σταθμούς παραγωγής ενέργειας με άνθρακα ρυπαίνει περισσότερο από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ |
"Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας, με ηλεκτρική ενέργεια, που παράγεται από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που έχουμε σήμερα στην Ευρώπη, συγκρίνεται ευνοϊκά στο μέγεθος του 10% με το ντίζελ," δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Dieter Zetsche στο BBC.
Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
Η έκθεση επισημαίνει ότι επί πλέον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη παραμένει εν κινήσει, περισσότερο χρόνο από ένα με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ.
"Θεωρώντας χρόνο ζωής για ένα όχημα 200.000 χιλιόμετρα, υπερβαίνει τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων, για την παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας, κατά 27-29% σε σχέση με τη βενζίνη και το 17-20% σε σχέση με το πετρέλαιο", ανέφερε.
"Μια υπόθεση των 100.000 χιλιομέτρων μειώνει το όφελος των ηλεκτρικών οχημάτων στο 9-14% σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα και τα αποτελέσματα σε επιπτώσεις μπορούν να διακριθούν από εκείνες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων".
Η μακροζωία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο καιρό διαρκεί η μπαταρία του, αν μη τι άλλο επειδή είναι πολύ ακριβές για να τις αντικαταστήσουν.
Οι μπαταρίες, που θα μπορούσαν να μπουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σταδιακά βελτιώνονται και χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, όπως οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ είναι επίσης βελτιωμένοι, οι σχέσεις μεταξύ των διαφόρων τύπων οχημάτων δεν είναι σταθερές.
"Μια σημαντική μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη θα μπορούσε ενδεχομένως να επιτευχθεί με την αύξηση της αποδοτικότητας των καυσίμων ή τη μετατόπιση από τη βενζίνη στο ντίζελ", αναφέρει η έκθεση.
"Αν σκέφτεστε την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος για τα περιβαλλοντικά οφέλη της, ελέγξτε πρώτα τη πηγή ηλεκτρικής ενέργειάς σας και κατά δεύτερο την εγγύηση για τις μπαταρίες", δήλωσε ο καθηγητής Stromman.
Αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία, εν τω μεταξύ, θα πρέπει να αναγνωρίσουν "τα πολλά δυνητικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων [που] θα πρέπει να χρησιμεύσουν ως κίνητρο για τον καθαρισμό των περιφερειακών συνδυασμών ηλεκτρικής ενέργειας".
Πηγή, BBC News
Απόδοση στα ελληνικά, Δημήτρης Γιάκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου