Τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, που σε μεγάλο βαθμό είχαν ξεχαστεί όταν η προσοχή στράφηκε προς τα βιοκαύσιμα και τις μπαταρίες, τώρα ξαναεπιστρέφουν.
Ερευνα του Jeff Tollefson
"Το πρώτο αυτοκίνητο που θα οδηγεί ένα παιδί που θα γεννηθεί σήμερα θα μπορούσε να κινείται με υδρογόνο και χωρίς ρύπανση," δήλωσε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους το 2003, όταν ανακοίνωσε την δαπάνη 1,2 δις $ για την μαζική παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου για οχήματα μέχρι το 2020.
Η ιδέα ήταν ελκυστική. Οι δεσμοί με το πετρέλαιο θα πρέπει να κόβονται σιγά σιγά, εφόσον από ένα αυτοκίνητο υδρογόνου τίποτα δεν εξατμίζεται προς την ατμόσφαιρα εκτός από υδρατμούς. Ενώ είχαν εγκριθεί τα χρήματα από το Κογκρέσο, το Υπουργείο Ενέργειας και από άλλους φορείς έρευνας η προσπάθεια πέρασε στην αφάνεια επειδή το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε προς τα βιοκαύσιμα και στη συνέχεια στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες. Τώρα όμως που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δουλεύουν πάνω σε μια ανθεκτική κυψέλη καυσίμου και φθηνή αλλάζουν οι συσχετισμοί. Επίσης είναι πολύ κοντά στην εύρεση τρόπου να αποθηκεύεται αρκετό υδρογόνο επιτρέποντας στο όχημα να διανύσει μεγάλες αποστάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου