Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Πανεπιστημιακή ομάδα καλύπτει τη δουλειά της σχετικά με τα μυστικά του ηλιακού αγωνιστικού αυτοκινήτου της.

Το ηλιακό αυτοκίνητο του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν
Quantum, που κατέκτησε την τρίτη θέση στο World Solar
Challenge 2011. Φωτογραφία: Πανεπιστήμιο του Michigan

Μια ομάδα μηχανικών από το Πανεπιστήμιο του Michigan ολοκληρώνει σήμερα την παραγωγή, του τελευταίου ηλιακού αυτοκινήτου της. Το Πανεπιστήμιο του Michigan  είναι φαβορί για να κερδίσει τους μεγαλύτερους αγώνες ηλιακών αυτοκινήτων: το North American Solar Challenge (από την Tulsa, στη Naperville, IL) και το World Solar Challenge (από το Darwin, Αυστραλία, στην Αδελαΐδα).


Το Generation είναι η είσοδος της ομάδας στο Παγκόσμιο Solar Challenge 2013, που αρχίζει τον Οκτώβριο, τον αγώνα και το 2013 έχει πιο αυστηρές απαιτήσεις από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια. Ο στόχος των νέων regs είναι να πάρει την πληθώρα των συμμετεχόντων να δημιουργήσουν αυτοκίνητα που μοιάζουν με κάτι - οτιδήποτε - που θα μπορούσε να βρει το δρόμο του σε ένα εκθεσιακό χώρο. Μεταξύ των κριτηρίων, τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν τέσσερις τροχούς (πέρυσι θα μπορούσαν να έχουν τρεις), ένα πλήρες οπτικό πεδίο όρασης του οδηγού, και ένα κάθισμα που είναι υψηλότερα από τα πόδια του οδηγού.

Φαίνεται αρκετά απλό. Δεν είναι τόσο.

Η ομάδα ολοκλήρωσε το σχεδιασμό και τελικά τα καλούπια. Τώρα, από όπου και αν εργάζονται για το αμάξωμα από ανθρακονήματα και θα την κατασκευή μέχρι τις αρχές Ιουνίου, όταν πρόκειται να έχουν ολοκληρωθεί το Generation. Μέχρι τότε, σχηματικές αναπαραστάσεις και φωτογραφίες εξακολουθούν να δημοσιεύονται έτσι ώστε να μη αποκλειστεί από τον ανταγωνισμό.

Ο Eric Hausman, ο project manager της ομάδας και ένας δευτεροετής φοιτητής στο βιομηχανικό της μηχανολογίας, δήλωσε: "Με μεγάλη διαφορά ο μεγαλύτερος στόχος για το Generation θα είναι η αεροδυναμική δηλ. η μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης". Με τα νέα στους τέσσερις τροχούς κανονισμούς και το ευρύ πεδίο της όρασης, δημιουργώντας ένα ηλιακό μηχανικά που θα κόψει μέσω του αέρα αποτελεσματικά θα είναι δύσκολο. "Ο οδηγός θα πρέπει να κάθεται πιο κοντά στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να είναι πιο δύσκολο να χωρέσει τον οδηγό στη ροή αέρα του οχήματος," είπε ο Hausman.

Σε ένα τρίτροχο όχημα, ο οδηγός μπορεί να καθίσει ακριβώς μπροστά από το ενιαίο πίσω τροχό, το οποίο επιτρέπει την ενσωμάτωση πιλοτήριο με κωνικό πλευρές του αυτοκινήτου. Έχοντας τέσσερις τροχούς κάνει σύρετε ένα πολύ μεγαλύτερο εμπόδιο. "Είναι λίγο πολύ σαν να έχεις ένα τούβλο κρέμονται στη μέση του αυτοκινήτου," δήλωσε ο Hausman. "Είναι πραγματικά δύσκολο να κάνει κανείς ένα τούβλο αεροδυναμικό."

Η ομάδα έχει κάποια μεγάλα ονόματα που έρχονται σε βοήθεια από τους όμοιούς του Ford, GM, και Exa Corporation, μια εταιρεία που παράγει λογισμικό για προσομοιωτές οδήγησης που βοηθούν τους προγραμματιστές να βρουν τη βέλτιστη αεροδυναμική. Το Πανεπιστήμιο του Michigan συνεργάστηκε με την Exa για το αυτοκίνητό τους και το λογισμικό που επέτρεψε να επιτευχθεί ένα 30 τοις εκατό απώλεια στην έλξη. «Για τα περισσότερα αυτοκίνητα, η Exa δεν ανησυχεί για το styling, αλλά το μόνο που τη νοιάζει είναι η ταχύτητα,» είπε ο Hausman.

Πηγή, wired.com
Απόδοση, Δ. Γιάκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου