Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Το Ηνωμένο Βασίλειο στο δικαστήριο για τα επίπεδα ρύπανσης του αέρα.

Η κυβέρνηση παραδέχεται ότι η νομοθεσία για την ποιότητα
του αέρα θα έχει παραβιαστεί σε 15 περιοχές μέχρι το 2020.

Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με μια υπόθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου για την αποτυχία της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, σύμφωνα με τους νομικούς περιορισμούς.


Η κυβέρνηση παραδέχεται ότι οι νόμοι για την ποιότητα του αέρα θα πρέπει να έχουν παραβιαστεί σε 15 περιοχές μέχρι το 2020.

Οι Λονδρέζοι θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2025 για να μπουν τα νόμιμα όρια ρύπανσης.

Τα επίπεδα της ρύπανσης στις πληγείσες περιοχές αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των ανθρώπων σε πολλούς από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Βρετανίας, ιδιαίτερα για αυτούς με καρδιακά ή πνευμονολογικά προβλήματα.

Η κυβέρνηση λέει ότι οι νόμοι είναι εξωπραγματικά αυστηροί.

Το BBC πιστεύει, επίσης, ότι και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι εν μέρει υπό κατηγορία επειδή δεν θεσπίζονται τα αναγκαία όρια σχετικά με τη ρύπανση από εξατμίσεις οχημάτων πετρελαίου.

Το Ανώτατο Δικαστήριο και στη συνέχεια το Εφετείο αρνήθηκε να αναλάβει δράση για το θέμα, κρίνοντας ότι το θέμα είναι για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μια φιλανθρωπική οργάνωση για το περιβάλλον, η ClientEarth, υποστηρίζει τώρα στο Ανώτατο Δικαστήριο ότι τα εθνικά δικαστήρια πρέπει να επιβάλλουν το δίκαιο της ΕΕ για το περιβάλλον στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι περίπου 29.000 πρόωροι θάνατοι κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο οφείλονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση - περισσότερο από ό, τι στη παχυσαρκία και το αλκοόλ σε συνδυασμό (εφόσον η ατμοσφαιρική ρύπανση τείνει να μειώσει τις ζωές των ανθρώπων σε μικρότερο χρονικό διάστημα).

Η ρύπανση από την οδική κυκλοφορία, κυρίως οι αναθυμιάσεις του ντίζελ, είναι η πιο σημαντική αιτία της κακής ποιότητας του αέρα στις περισσότερες πόλεις. Οι ρύποι που προκαλούν τη μεγαλύτερη ανησυχία είναι τα μικροσκοπικά αιωρούμενα σωματίδια, τα "PM10s" και το διοξείδιο του αζώτου.

Ο Alan Andrews, της ClientEarth, δήλωσε στο BBC: "Είναι ντροπή που δεν θα επιτύχουν τη συμμόρφωση μέχρι το 2020 ή το 2025 - και το χειρότερο, ότι η βρετανική κυβέρνηση ασκεί πιέσεις για να αποδυναμώσει τα όρια, ισχυριζόμενη ότι είναι ρεαλιστικό."

Το BBC News αντιλαμβάνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει την υπόθεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, γιατί θα προτιμούσε να αποφύγει μια άμεση αντιπαράθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αντιτίθεται σε άλλους περιβαλλοντικούς κανόνες της ΕΕ.

Η χρονική στιγμή για την κυβέρνηση είναι ατυχής. Αυτή την εβδομάδα αναγκάστηκε να εκδώσει μια σοβαρή προειδοποίηση της ρύπανσης στην ποιότητα του αέρα στο Λονδίνο, με οθόνες που παρουσιάζουν τη ρύπανση σε κλίμακα 10/10.

Ο Simon Birkett, ιδρυτής και διευθυντής του Clean Air στο Λονδίνο, δήλωσε: "Αν το Ανώτατο Δικαστήριο δεν απαιτεί την ανάληψη δράσης, τότε πρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή."

Ένας εκπρόσωπος της Defra δήλωσε: "Η δική μας ποιότητα του αέρα έχει βελτιωθεί σημαντικά κατά τις τελευταίες δεκαετίες και το μεγαλύτερο μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου πληρεί τα όρια της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα σε όλους τους ρύπους. Τα σχέδιά μας για το διοξείδιο του αζώτου, που ορίζονται όλοι το σημαντικό έργο που επιτελείται για την επίτευξη των προτύπων της ΕΕ στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα."

Η κυβέρνηση λέει ότι έχει προσπαθήσει να μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του αζώτου μέσω φοροαπαλλαγών και επιδοτήσεων για οχήματα χαμηλών εκπομπών. Έχει επενδύσει £ 75 εκ. για την υποστήριξη των πράσινων τεχνολογιών λεωφορείων και £ 560εκ. για τις τοπικές βιώσιμες μεταφορές και δεδομένου περίπου £ 3 εκ. σε επιχορηγήσεις προς τις τοπικές αρχές, κάθε χρόνο από το 2010 για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση σε τοπικό επίπεδο.

Ωστόσο, η κίνηση της κυβέρνησης να μειώσει τις εκπομπές CO2, που ευθύνονται για την αλλαγή του κλίματος έχει εν μέρει συμβάλλει στο πρόβλημα, με την ενθάρρυνση των οδηγών να στραφούν σε πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Πηγή, BBC News
Απόδοση, Δ. Γιάκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου